Pe și pe lângă Măgura Codlei
Pentru a citi descrierea traseului, executaţi click aici ! (în construcție)
Atenţie: imaginile au ipostaze de zoom, accesibile cu câte un click executat pe fiecare !
Miniexpediția “Perșani-sud – 11-13 aprilie 2014”
Ziua a II-a: Măgura Codlei
[Pentru informații și imagini din prima zi – De la Onești la Poiana Mărului (Rezervația “Pădurea și mlaștinile eutrofe de la Prejmer”, Complexul turistico-religios de la Șinca Veche etc. -, executați click aici !]
12 aprilie 2014
Traseu: Colonia 1 Mai – Dl. Michels – Dl. Groapa Frumoasă – Dl. Spatele Rece – Cetatea Neagră – Vf. Măgura Codlei – Poiana La Țarnă – Calea Scărișorii – Șaua Bârnei – Poiana Holbavului – Colonia 1 Mai
7:30
Pe moină, spre Dealul Michels …
… plecați din Colonia 1 Mai !
[În jurul anului 1900 a fost deschisă mina de cărbuni, apoi înființată colonia minieră, Concordia, pentru a deservi cu combustibil fabricile de spirt și bere de la Dârste ale concernului Friederich Czell & Fii. După naționalizarea din 1948 colonia minieră și-a schimbat nu doar proprietarul, ci și numele, în cel actual, dezvoltându-se considerabil, dar fără a căpăta statut de localitate de sine stătătoare, fiind înglobată în satul Holbav; din 2004 este sat al comunei Vulcan, Holbavul formând comună separată. Exploatarea minieră a fost închisă în 1964. Clădirea de birouri este astăzi spital de psihiatrie. (Pentru sursă și alte informații, executați click aici !)]
Pe Dealul Michels deja ninge bine, …
… ca și pe Dealul Groapa Frumoasă (numit și Colonia); …
9.00
… iar la trecerea spre Dealul Spatele Rece găsim iarna instalată în toată regula !
Un drum … lat ocolește larg obărșiile Văii Late …
10:15
… și ne … instalează pe traseul (dublu) marcat ce vine din Codlea și duce pe Măgura Codlei.
Poteca e ca o … autostradă … germană (firesc, dacă ne gândim că duce la o cetate a teutonilor) !
Din Poiana lui Sulică, …
… ne preia o potecă mai … neaoșă, adică, mai de … munte …
ce ne duce, fără grabă, spre culmea Măgurii, …
11:00
… la Cetatea Neagră !
Construirea cetății este atribuită cavalerilor teutoni colonizați în 1211 în Țara Bârsei de regele Ungariei Andrei al II-lea (1205-1235) și alungați tot de acesta în 1225; a avut doar un rol strategico-militar. Documentar însă, despre cetatea se vorbește din 1262/1265. A fost distrusă de tătari, prima oară în 1285, probabil, și în 1345. A fost reconstruită de breslele de meșteșugarii în 1432. Ruinele i-au fost scoase la lumină în urma săpăturilor efectuate între anii 1921-1923 și 1964-1966 evidențiindu-i-se și dimensiunile: 100 m x 12-55 m.
Facem și noi … săpături, descoperind geocutia ascunsă în incinta cetății !
[Click aici, pentru amănunte privind jocul geotrekking !]
Drumul de creastă, nu foarte strict pe creastă, …
… are un singur pasaj de relativă dificultate (cel puțin … iarna), la Balconul Sașilor (vara, un excelent punct de belvedere) !
Dar ascensiunea are … farmec: stăncărie, cât … cuprinde, …
… pantă, când da, …
… când nu, …
… dar mai mult … da, …
… peisaj … feeric, …
… până pe vârf (13:00) !
[Micul … monument de aici, a fost construit și montat în 1984 de muncitori de la Intreprinderea Mecanică din Codlea; are în interior un înscris cu numele participanților. Pentru amănunte și fotografii de la eveniment, executați click aici !]
Coborârea, însă, …
… e ceva mai … veselă …
… și se sfârșește pe Drumul Sașilor (unde marcajul cruce albastră ne părăsește, dar ne preia banda albastră) !
Drumul e de-a coasta, puțin în urcuș și … circulat !
14:45
Trecem prin mica șa ce reprezintă racordul Măgurii cu Dealul Mare, interfluviul Șinca – Homorod, una dintre terminațiile vestice ale Perșanilor.
După un petec de pădure intrăm în marea Poiană a Scărișorii, …
… unde avem parte de o nouă repriză de iarnă !
Departe, dar nu prea, în spatele perdelelor de zăpadă și nori, crestele par însorite !
La … noi e tot iarnă !
Din Poiana Scărișorii rămânem fără marcaj, banda albastră ducând la Balconul Sașilor, în timp ce noi ținem drumul de coastă …
… spre cătunul Măgura (de Holbav) …
… cu casele risipite …
… pe dealuri !
Deși coșurile fumegă, nu întâlnim decât un … nimeni !
Vom ieși din … sat prin Șaua Bârnei !
16:30
Dincolo de ea …
… traversăm Poiana …
… Carierei, …
… de unde trecem în marea Poiană …
… a Holbavului !
Din capătul sudic al poienii intrăm în pădure, …
… prin care coborâm …
18:00
… în Colonia 1 Mai.
[Pentru a citi/vedea fotoreportajul celei de a III-a zi a miniexpediției – Pe colnicele Poienii Mărului -, executați click aici !]
Mentalitatea noastra de consumatori egocentristi ar vrea (si) buletinul meteo la dispozitia clientului “sa fie frumos cand merg IO”. Suparati nevoie-mare “de ce ploua tocmai cand am IO weekend”
Fotografiile montane “pe vreme rea” sunt realiste (deoarece 2/3 din timp este la munte “vreme rea”), NU acele carti postale & calendare de tip “Alpi-Elvetia” in care fotograful ALEGE “vremea frumosa”
Întrebarea cheie/fundamentală/nelipsită în legătură cu drumețiile pe care le anunțăm (“Hai hui, duminica viitoare …”) este “Cum va fi vremea/Va fi vreme bună ?”
Superbe imagini!! Un traseu foarte frumos, dar… cand vad zapada la mijlocul lui aprilie… astept totusi vara! Am parcurs de zeci de ori soseaua Vulcan – Rasnov, am citit mereu indicatorul spre Colonia 1 Mai, dar abia acum cu ajutorul vostru am vazut-o si am si aflat cate ceva despre ea! Multumesc pentru …tot!!
Și noi, când am văzut cum cade zăpada (că nu era când am ajuns acolo!) în mijlocul lui aprilie … Ce era să facem ?! N-am mai așteptat … vara și am … executat traseul. Și chiar ne-a plăcut ! Sigur, sperăm să găsim timp să-l parcurgem și vara. Oricum, ne-am propus să ajungem în zonă cât de curând, căci avem în plan Munții Țaga/Țagla.